KGI hecht veel waarde aan kwalitatief goede training en opleiding. Het delen van kennis en ervaring verhoogt de kwaliteit van de dienstverlening en van de montage van geluidsisolatie; kortom, van het eindresultaat. Dit zijn belangrijke voorwaarden voor succesvol ondernemen.
De KGI Academie is hét interne trainings- en expertisecentrum van de KGI Groep. De KGI Academie wordt gesteund door belangrijke marktpartijen waaronder leveranciers en externe (opleidings-)instituten. Opleiding en certificering vindt plaats binnen de KGI Academie.
De training Geluidsbewust bouwen biedt de vereiste, algemene geluidskennis die nodig is om bouwfouten te minimaliseren en om zich van concurrenten te kunnen onderscheiden.
Geluidsoverlast is een van de meest voorkomende woonergernissen. 80% van de bewonersklachten heeft te maken met geluidsoverlast. Jaarlijks is er 5 miljard Euro aan bouwschade, hetgeen 7% van de totale bouwproductie is. 68% hiervan vindt plaats tijdens de uitvoering.
www.bouwcirkel.nl
W.M. Dudokweg 66
Postbus 33
1700 AA Heerhugowaard
Algemene geluidskennis
Wat is geluid?
Nieuwe en bestaande situaties
Hoe 'werkt' en meten we geluid?
Probleemherkenning en probleemoplossing
Lucht- en contactgeluid
Hoe herken ik geluidsproblemen?
Geluidsbewust bouwen
Voor ieder probleem een oplossing?
Eisen en normeringen
Wettelijke kaders en eisen
Geluidswerende- en akoestische materialen
Welke materialen zijn er op de markt?
Welke materialen in welke toepassing?
Woningen en kantoren
(praktijk) Vloerconstructies
(praktijk) Wandconstructies
(praktijk) Plafondconstructies
Bouwfouten en de gevolgen daarvan
Hoe vertaal ik geluidsproblemen in oplossingen?
Wat zijn de gevolgen van gemeten en/of geconstateerde geluidsoverlast voor het bouwen?
Klik hier om u aan te melden
Deelnemerstevredenheid
KGI Academie monitort continu de waardering van de deelnemers. Gemiddelde waardering over het afgelopen jaar van onze deelnemers is een 8,5 voor de inhoud en opbouw van de training, de kwaliteit van de praktische toepasbaarheid en de kwaliteit van de trainers.
Afterservice inbegrepen
Na afloop van de training kan het natuurlijk voorkomen dat je met de uitvoering tegen (praktische) problemen en vragen aanloopt. Daarom zit er bij al onze training hulp achteraf inbegrepen en krijg je ondersteuning via de telefoon of mail van het Kenniscentrum Geluidsisolatie.